måndag 3 september 2012

Det börjar nu

Hettan fortsätter och här i gläntan stannar vi inte..ingen vind ingen rörelse blir bara hemskt.. så för att få njuta av denna hetta tog vi oss en tur till Piteå.. Summer games härjar där det är en fotbollsturnering för barn och unga..  från när och fjärran är det folk.. buss horder förvirrade människor över lyckliga barn.. osv..

 Nå väl vi for  till våra vänner på besök fick god mat!  eftereätt osv.. mycket trevligt var det..Klimpen ville riva fara som vanligt vi andra försökte pusta  i värmen och passa hans illfärder.. var i hel friden får han all ork i från?

 Jag hoppas hans ork fins när han är 14 med! :)  Jag tog lite bilder  (fick faktist lov)

 Visst är det underbart att få kika in i andras hem?  litet kik ska vi få---när man bor i vanlig "villa" är det en sak jag oftast funderar över varför gör man så små sov rum? vi är bort skämda med 25 kvm sov rum hos oss, men då är dessa gamla hus inte alltid så välplanerade!! och tro mig svår möblerade...

  Detta hus ett 70 talare jätte fint hus..  kanon bra planerat... och imponerad över detta blev jag gillar smarta snygga lösningar  som detta! smart med garderober..snyggt....vist är dessa orginal dörrar vackra! vilket vackert skåp..tyckte att det hade passat så bra hos mig men det tyckte nog inte dom..undrar varför??

Men deras trädgård wow.. jag älskar fullväxta trädgårdar... avundsjuk massor..  samtidigt ger det mig massa inspiration....häng med;hela trädgården är så vackert inramad med fullväxta träd och buskar.. det är den stommen som är så viktig! det är den som tar så många år på sig... jag blev alldeles hänförd vilket överdåd... vilken blommning jag älskar blommande träd och buskar..vackert.... längst inne  står en gigantisk vit syren... mmmmmmmmm ordlös är jag. Jag älskar syren det är mitt favorit träd..denna gigant har nog  vuxit här sedan huset byggdes..
 vi dröjde oss kvar i hettan länge.. medans barnen sjöng och stojade från summergames  satt vi i trädgården en stund  och ovan oss på den blå himmlen såg vi. Det fläktar skönt där uppe tänkte jag... väl hemma i bastun( vårat hus trots barikader hade vi 27 grader inne.. )phu...

Tack vännerna för god mat gott sällskap!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar